Deltebre acollirà el primer concurs de retalladors goyesc a Catalunya

La localitat de Deltebre serà l’escenari, per primera vegada, d’un concurs de retalladors en format goyesc, que tindrà lloc el dissabte 9 d’agost a les 18.00 h. L’acte, organitzat per l’Ajuntament de Deltebre, la Comissió de Bous i l’empresa taurina Arte y Emoción, reunirà dotze especialistes d’aquesta modalitat de la tauromàquia popular.

Els participants, procedents principalment de la Comunitat Valenciana, però també de Catalunya, s’enfrontaran a toros de la ramaderia catalana Eliseo Adell. Durant el concurs es podran veure diferents tècniques com el retall, el salt i el quiebro, habituals en aquest tipus de concursos.

Participants confirmats:

  1. Iván Cuartero (Picassent, València) – Campió d’Ondara (Alacant)
  2. Salva Úbeda – Campió de Sollana (València)
  3. Víctor Rodríguez ‘Cachorro’ (Llíria, València) – Subcampió de La Llosa (Castelló)
  4. Adrián Acuaviva ‘Acua’ (Puçol, València) – Subcampió de Carlet (València)
  5. Dani Morte (València)
  6. José Calatayud – Campió de Villamayor de Calatrava (Ciudad Real)
  7. Jony – Campió de Requena (València)
  8. Diego ‘Ratilla’ – Campió de Mèxic
  9. Héctor (Meliana, València) – La revelació
  10. Adrián Roldán ‘Roldancillo’ (Miami Platja, Tarragona)
  11. Azael (Amposta, Tarragona) – Campió a Benassal (Castelló) i Amposta
  12. Josep García – Retallador local de Deltebre

El concurs s’emmarca en un format goyesc, conegut per la seva estètica inspirada en el segle XVIII, fet que aporta un element diferenciador a l’espectacle.

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *