Toros en televisió i en català?

A Catalunya faran toros en televisió en català, realment en Valencià. Avui el Parlament ha aprovat aquesta mesura sense sapiguer-ho. El cas es que a Catalunya es podran veure tots els canals de radio i televisió que s’emeten des de la Comunitat Valenciana. Aquest ha estat un acord recíproc entre la Generalitat catalana i la valenciana. Així tots els canals d’ambdues comunitats arribaran a tots dos territoris amb normalitat.

L’acord està sotmès a la Carta Europea de les Llengües Regionals, que permet la recepció de les emissions televisives i radiofòniques entre territoris que comparteixen el mateix sistema lingüístic.

Així des de la nostra casa i des de la nostra televisió, podrem veure el programa Espai Taurí a més de les corrides que habitualment s’emeten al Canal 9, com són les tradicionals de La Magdalena de Castelló o la de Feria de Hogueras d’Alacant, algunes de la plaça de València, entre d’altres que també se celebren a places de la Comunitat.

9 comentarios en “Toros en televisió i en català?

  1. pues yo el año pasado pude ver la corrida de victorino de castellon desde barcelona por canal 9… con la tdt esa famosa que nose ni que es…

  2. David, TV3 se ve en la Comunidad Valenciana desde su creación, los repetidores de TV3 en la Comunidad Valenciana son tan antiguos como los de Cataluña. Luego, la Generalitat Valenciana consiguió que se viera Canal 9 en Cataluña y durante un tiempo se pudieron ver ambas en ambas regiones. Pero la Generalitat catalana al ver que en Canal 9 se emitían programas en castellano cortó la señal, haciendo lo mismo (o empezando a hacerlo) también la Generalitat Valenciana respecto a TV3. Es decir, un culebrón de políticos sectarios y nacionalistas por ambas partes. Desconozco si ha habido alguna novedad al respecto.

  3. Hasta ahora no había acuerdo. TV3 instaló repetidores para emitir su señal en la Comunidad Valenciana y fue la Generalitat Valenciana, la que cortó la emisión porque exigía una reciprocidad en la misma. Ahora el acuerdo ha llegado y Canal 9 se verá también en Catalunya.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *