La Generalitat aprova un nou reglament per als correbous

La Generalitat de Catalunya va aprovar ahir, dimarts, un reglament que regula les festes amb toros pels carrers, tradicionals especialment a les comarques del sud de Catalunya. En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, segons Europa Press, el conseller de Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, ha assenyalat que en cap cas, aquest Reglament és “un colador” per permetre festeigs taurins a Catalunya, ja que estan prohibits des de 2012.

La Generalitat sosté que amb aquest reglament es garantiran els drets, els interessos i la seguretat dels espectadors i participants en els “correbous“, i també s’ha d’emparar “la protecció dels animals que intervenen en l’espectacle“. En el text, a més, es prohibeix la participació de menors de 14 anys a les festes amb toros. Només podran estar presents com a espectadors. En el cas d’haver infraccions, s’ha concretat també un règim sancionador, que portaran a terme els Mossos d’Esquadra o les policies locals.

D’aquesta manera, el Consell Executiu de la Generalitat regularà aquestes festes, “una tradició molt antiga a Catalunya que té especial rellevància per als municipis de les Terres de l’Ebre, concretament les comarques del Baix Ebre, el Montsià i la Terra Alta“, segons s’exposa a la nova normativa.

Y digo yo…

Después de algunas vueltas, la Generalitat pone la directa. Ahora sí, sin cortarse un pelo y con CiU a la cabeza, los correbous tienen el reglamento que, posiblemente, se merezcan. Precisamente, los que cortaron la cabeza a las corridas de toros, le pasan una especie de ITV a los toros en la calle. Es irremediable la comparación. Si es que nos lo ponen a huevo.

Y es que huevos hay que tener. Los mismos que asfixian, económica y emocionalmente, los mismos que tapan sus vergüenzas, los mismos de siempre. Esos que mantienen en sus filas a más que presuntos corruptos en sus filas, se permiten el lujo de blindar, dictar y abolir algo que jamás, JAMÁS, debieron tocar, ni por arriba ni por abajo. Porque el toro, en la calle, en la plaza o donde lo pare la vaca, no les toca, no es suyo. Porque es de lo poco que nos queda, porque quizás sea la única FIESTA, con mayúsculas, que nos pertenece.

Estar en manos de esta escoria, no nos beneficia. Ni a unos ni a otros. Ni a los de aquí ni a los de allí. Ni a los del tendido ni a los de las talanqueras (los que, por cierto, verán su pasión más tranquila y me alegro). Solo si fuéramos un poco más espabilados esto estaría de otra manera a todos los niveles. Porque a huevo nos lo están poniendo.

Mientras a seguir esperando. Entre sobres, ERE’S, ITV’S, urdangarines… Y encima, a nosotros, la prohibición. Fácil podría ser todo, porque fácil nos lo están poniendo.

Digo yo…

Un comentario en “La Generalitat aprova un nou reglament per als correbous

  1. Todos estos políticos de pacotilla no piensan mas que en prohibir lo que ellos no les gusta, solo hacen leyes para guardar sus riquezas obtenidas de tanto mangoneo. Todos estos chorizos (familia Pujol) por ejemplo y todo un escenario de politiquillos, que nos están llevando a la ruina por llevarse los bolsillos llenos de dinero. Todos estos los verán en el palco principal del F C Barcelona, todos de gratis.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *