Tal dia com avui…

Va ser un 12 de juliol de 1914, fa exactament avui noranta-sis anys, de la gesta del torero gallec Alfonso Cela Vieito, conegut com “Celita“, sense cap dubte  l’espasa més rellevant que ha donat la tauromàquia gallega. Dos anys després de ser doctorat a la plaça de la Corunya (el 15 de setembre de 1912), es va anunciar a la plaça de l’Esport, avui convertida en la Monumental, on va culminar en una memorable tarda una de les grans gestes que s’han produït en l’encomiable i bella història taurina catalana, despatxant en solitari sis toros de la llegendària divisa de Pérez de la Concha.

El cèlebre cronista taurí José Díaz de Quijano, que signava les seves cròniques com Don Quijote, ha destacat així aquella memorable tarda:

Fue aquella una corrida de fortuna en que llega a parecer imposible -e imposible llega a resultar- el que nada salga mal… “Celita” hizo lo que nunca hizo y lo que nunca había de volver a hacer… Fue una de las corridas más gloriosas que yo he presenciado… Mató los seis toros de seis estocadas y dos pinchazos, y de las ocho veces pinchó en la cruz. De las ocho veces, seis entró a volapié neto, purísimo, recto. De los seis toros, cinco rodaron sin puntilla. Al quinto lo atronó de un certero descabello. Se pidió para él la oreja de los seis toros, y sólo en el primero no se le concedió; y del sexto le dieron las dos. Seis orejas, pues. Y despachó la corrida en siete cuartos de hora”.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *