En homenatge a Curro Fuentes

Fa uns dies, concretament el passat 22 de maig es van complir trenta-nou anys de l’alternativa a la nostra plaça Monumental del torero Arcadio Fuentes “Curro Fuentes”. Aquella mateixa tarda del 22 de maig de 1972, va coincidir en el temps amb l’històric rabo de Palomo, que  el de Linares va guanyar a la plaça de Las Ventas de Madrid.

A Barcelona, va ser el padrí de “Curro Fuentes” Miguel Mateo “Miguelín” que va actuar substituint a Diego Puerta i com a testimoni de la cerimònia va estar Paco Camino. Els toros van ser de la divisa andalusa de María Teresa Osborne, i el toro de l’alternativa es deia Patinesco. A les quatre de la tarda, el mosso d’espases “Lillo” vestia a Arcadio Fuentes amb una indumentària torera de rosa i or , en una habitació del barceloní hotel Arycasa del carrer Ausiàs March. Just una hora després, el futur torero i la quadrilla es munten a la furgoneta que els conduïa cap a la plaça, que aquella tarda registrava una de les millors entrades de la temporada i les seves graderies i tendidos  acollien a molts aficionats i seguidors arribats de Conca (d’on era Curro Fuentes) per no perdre’s l’esdeveniment i animar al seu compatriota.

Va ser una tarda memorable, amb molts triomfs i en la que es van tallar deu orelles! El torero debutant Curro Fuentes va guanyar quatre i tres cadascun dels seus companys. No hi ha dubte que la gran notícia de la jornada d’aquell diumenge va ser el gran triomf, ja comentat de Palomo Linares que després de tallar quatre orelles i una cua, va aconseguir sortir a coll de la plaça de Madrid, però l’ esdevingut aquell mateix dia a Barcelona també va ser històric, i dues setmanes després l’empresari Pedro Balañá va confeccionar un cartell de màxima expectació que va comptar amb la presència el mexicà Curro Rivera, i dels triomfadors de Madrid i Barcelona, Palomo Linares i Curro Fuentes.

3 comentarios en “En homenatge a Curro Fuentes

  1. si señor yo tuve la gran suerte de conocerlo cuando yo tenia 12 años por mi padre indalecio un gran admirador, seguidor y amigo donde los aya de esta gran persona.seguimos teniendo esa gran amistad porque también fue mi maestro durante mi corta carrera en este mundo y ahora es el de un primo mio indalecio sahuquillo “el castellano3” pero no lo miro como la ayuda que presto y sigue prestando a todo chaval que quiera y valga para ser torero sino que hombres de una sola palabra no quedan muchos maestro gracias y que dios reparta suerte.porque es muy largo de contar,decir,explicar,etc..

  2. Pues daros las gracias por acordaros de Curro en este merecidísimo homenaje.
    Yo soy un conquense que tuvo la suerte de ver esa monumental corrida y el grandioso triunfo de Curro ,Miguelín y Paco Camino.!Vaya maestro de ceremonias y no digamos el testigo, y qué decir de las cuatro orejas de Curro en su alternativa!
    Ciértamente el rabo cortado por Palomo Linares en Madrid ensombrenció y oscureció el grandísimo triunfo del conquense. Pero el suceso quedó en la retina y en la memoria de los aficionados.Y también en la filmadora de mi amigo Victor,que sin saberlo ,también asistió a la corrida.
    Curro Fuentes,por lo que yo sé ,sigue vinculado al mundo del toro,pues es propietario de una ganadería de bravo y nutre con sus toros fiestas populares, capeas y novilladas,amén de su presencia en coloquios y conferencias.
    Gracias por vuestra página tan completa y tan necesaria en estos tiempos tan convulsos que nos toca vivir.
    Un saludo,Paco.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *