Set toros i cinc orelles en tres hores.

Inca (Mallorca). Diumenge 31 de juliol del 2011. Possiblement més de mitja entrada. Bous de Caridad Cobaleda justets en la presentació i d’aspecte anovellats. El barret, que va saltar a l’arena com a cinquè bis, va haver de ser rematat després de ser descordat amb el segon rejó de càstig. Quasi tres hores.

Sergio Domínguez, vestit curt amb jaqueta curta grana (orella i orella). J. Ribeiro Telles, vestit a la Federica (orella). Noelia Mota jaqueta negra (2 orelles i silenci).

La tradicional cursa de braus que se celebra a Inca cada últim diumenge del mes de juliol, aquest any ha estat substituïda per una de l’art de rejoneo. A més de destacar que l’art va brillar per la seva absència, els parells de banderilles a dues mans… també. Val a dir que l’espectacle va obtenir una acceptable resposta per part del públic, cosa que a priori, es dubtava.

Sergio Domínguez va lluitar contra un primer toro que es va parar de sortida i amb tirada a corrals. Poc destacar de la seva actuació. Matà de mig rejó contrari i. .. la primera orella. Al quart, el típic “potes blanques” del seu encast i procedència, li va tallar una altra orella. De la seva actuació es recorda el bajonazo que va donar mort al toro. Ah, sí! … i l’orella.

Ribeiro Telles no va tenir sort en el sorteig. Al segon de la tarda li va clavar fins a tres rejons de càstig. De la quadra destaquem el seu cavall tord rodao i un alazán. Va matar mal i. .. orella.

No es va complir allò de “no hi ha cinquè dolent”, ni bo tampoc. Només sortir de corrals i rematar en un dels refugis es destrossa lleugerament el pitó dret que unit a una lleugera coixesa en les cambres del darrere són motius suficients per a la presidència per ser retornat als corrals. A causa de l’absència d’ esquellers i la impossibilitat d’entrar a l’animal en corrals s’opta per intentar rematar-lo en un dels refugis però l’animal, sencer, ja que no havia rebut ni un sol rejó de càstig, no col.labora. El temps apressa. La sorpresa arriba quan Manolo Martín (matador de toros i empresari de la festa) muleta i estoc en mà, demana permís a la presidència per matar l’animal. Permís concedit. Dues sèries en rodó, punxada, una tercera sèrie i estocada acaben amb l’animal. El deliri en els tendidos. Permetin-me que, pel bé de la Festa, obviï fer comentari i doni a conèixer la meva opinió personal sobre tot aquest conjunt de aquest successos. Gràcies.

Noelia Mota va agradar a Inca. El tercer, el millor de la tarda, tenia cobdícia i es va prestar al lluïment. Destaquem de la quadra a Pavarotti i els desplants al  tendido després de la col.locació de cada banderilla. Dos rejons de mort, el primer contrari i el segon caigut no varen impossibilitar que el respectable li demanés els dos apèndixs. Abans va sonar un avís. La tasca en el sisè va tenir més voluntat que encert. Després de dos piques de mort i tirar peu a terra, van succeir 5 rematadas que van donar pas a dos avisos.

Sergio Domínguez i Noelia Mota van sortir a collibé.

Es van recollir signatures per la ILP a favor de la Festa.

9 comentarios en “Set toros i cinc orelles en tres hores.

  1. La culpa que en Barcelona no haya toros a partir del año 2012 no es ni de los animalistas ni de los políticos sino de la Casa Balaña( en esa casa no solo habita Pedro Balaña, también ha habitado muchos años Manolo Martin, Matilla padre…)y de la corte de pelotas y aduladores que han tenido alrededor que en muchos casos por una entrada y un cohiba han callado.Papel especial ha tenido alguna parte de la prensa que ha callado lo que estaba pasando en nuestra plaza para no perder las entradas que les daba la emprensa por la face para poder regalar a sus allegados.Todos ellos no han hecho más que echar a los aficionados de la plaza.
    Si Barcelona tuviera 5000 abonados y se llenara la plaza cada fin de semana no pasaría lo que por desgracia va a pasar.

  2. Sr. Puertas en su escrito pone que no tuvo suerte el rejoneador portugues en el sorteo con su lote, creo que no tiene razón usted ya que el segundo toro de la tarde, primero del cavaleiro lusitano fue un extraordinario toro siendo muy bravo me hubiera gustado ver su lidia a pie. El quito al chocar con el burladero se estropeó un piton y tiene mucha razón que ligueramete cojeaba este toro se devolvió antirreglamentario a los corrales es verdad que el espectaculo no fue agradable, cuando salio el empresario pude comprobar como el toro se arrancaba con violencia así que el palco metio la pata por no tener ni idea yo creo que el toro si no se hubiera devuelto a los corrales se hubiera recuperado y hubiera ofrecido una buena lidia a caballo y con el sobrero ocurrió otro accidente al descordarlo el cavaleiro asi que yo creo que la fortuna en el sorteo no tiene nada que ver con lo que usted escribe, todo lo contrario tuvo la mala suerte el rejoneador por los accidentes ocurridos

  3. El problema de Barcelona es culpa de Balaña y los taurinos que no se mueven somos muy tranquilos y cuando nos movemos es tarde, la gente esta pasando de coger firmas para la ilp veras como no se consigue y luego lloraremos saludos

  4. jose Angel Leria es una excelente persona y no pinta nada con su hermano y su hermano a toreado muchas tardes en la monumental así que si fuese cierto que reapareciese pues bienvenido

  5. Hay rumores que Manolo está entrenando para torear en la Merçe y reirse por última vez de nuestra querida Monumental. El cartel sería un mano a mano Angel Lería-Manolo Martín con toros de Doña Caridad. Lo que todavia no se sabe es el nombre del sobresaliente.Eso sí se le exige una buena billetera para darse el gustazo de hacer el paseillo en nuestra plaza.Os suena? Así nos ha ido…

  6. sobreros si que hay son los cabestros los que no estaban…. mi frase es con un poco de guasa pero que tampoco pasa nada, para morir de un puntillazo en la boca de un burladero o en un chiquero tambien te digo que mejor en la plaza.

  7. Hombre Luis…No creo que la imagen del empresario matando un toro sea la mejor opción. Creo que como empresario, se deberia de ocupar de tener la plaza en condiciones (como por ejemplo el tener sobreros)

  8. miguel anngel puertas yo no estaba pero por lo que me an contado la gente se lo a pasado bien. si no te gustan los rejones que no ir ya vale pero largar así de un festejo que se cortan un puñao de orejas y con media plaza que es un exito… y lo de manolo me parece de p… madre ya que van a largar que larguen con razón. ole…

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *